Här hittar du de vanligaste frågorna om vår webbshop.
Hur handlar jag i Myrornas webbshop?
Alla varor i vår webbshop säljs på auktion via Tradera med utropspris 1 kr.
Kan jag se varan innan köp?
Vi har inte möjlighet att visa varor innan köp men vi försöker alltid vara noga med bilder och beskrivning. Vi erbjuder dessutom alltid 30 dagars öppet köp.
Hur betalar jag?
När du vunnit en auktion får du ett mejl med betalningsinformation från Tradera. Du betalar din vara direkt på Tradera.
Hur funkar avhämtning/frakt?
När du betalar din vara på Tradera väljer du om du vill få den skickad (med Schenker) eller om du vill hämta den i Myrornas butik i Ropsten. Observera att vi ej skickar varor märkta med ”endast avhämtning” och att varor märkta med ”samfraktas ej” skickas med egen fraktkostnad.
Vad kostar frakt?
Frakt inom Sverige kostar 85 kr och samfrakt av 2–4 varor kostar 95 kr. Frakt till annat land inom EU har egen fraktkostnad. Priserna visas på Tradera vid betalning.
Vad menas med ”samfraktas ej”?
En vara/auktion märkt med ”samfraktas ej” innebär att vi inte kan skicka den i samma paket som eventuella andra köp. Alltså får den här varan alltid en egen fraktkostnad (85 kr). Innehåller auktionen du vunnit flera varor, till exempel flera tallrikar, skickas alla delar i samma paket mot en fraktkostnad (85 kr).
Jag vill ha samfrakt men priset för frakt har inte uppdaterats?
Vill du ha samfrakt på flera auktioner justeras din fraktkostnad automatiskt inom 1–2 arbetsdagar efter vunnen auktion. Har fraktkostnaden inte uppdaterats efter 2 arbetsdagar efter ditt köp, vänligen kontakta webbshop@myrorna.se.
När kan jag hämta min vara?
Du kan hämta din vara först när du fått ett mejl med en hämtningsbekräftelse från oss. Vi har inte möjlighet att lämna ut din vara innan du fått ett mejl om att varan finns för upphämtning, trots uppvisande av kvitto. Bekräftelsemejlet kommer 3–5 arbetsdagar efter vunnen auktion. Här hittar du öppettider för Myrornas butik i Ropsten. Ta med giltig legitimation.
Jag har valt frakt, när skickas min vara?
Ditt paket skickas från oss 3–5 arbetsdagar efter vunnen auktion. När Schenker hanterat ditt paket skickar de ett spårningsnummer där du kan följa din leverans. Har du inte fått ett spårningsnummer inom 5 arbetsdagar, vänligen kontakta webbshop@myrorna.se.
Kan ni skicka med annat fraktbolag?
Vi har ett företagsavtal med Schenker och erbjuder därför endast frakt via dem. Frakten kostar 63 kr och då är ditt paket fullt spårbart.
Hur gör jag en retur?
Packa din retur väl (återanvänd gärna kartongen/påsen som produkten kom i) och bifoga en lapp med ditt fullständiga namn samt Tradera-alias. Lämna in paketet till ditt närmaste ombud. Du står för returkostnaden, vi hämtar inte ut rekommenderade paket. När vi tagit emot din retur återbetalar vi dig via Tradera inom 14 dagar.
Skicka returen till:
Myrornas webbshop
Kolargatan 2
115 42, Stockholm
Hur lång ångerrätt har jag?
Vi erbjuder 30 dagars öppet köp. Vi kan tyvärr inte återbetala returer som skickas senare än 30 dagar efter mottagen vara.
Hur gör jag om jag ångrat ett köp som ännu inte skickats?
Kontakta vår kundtjänst på webbshop@myrorna.se så hjälper vi dig att avbryta köpet.
Var hittar jag fullständiga köpvillkor?
Här hittar du våra fullständiga köpvillkor.
Hur når jag webbshoppens kundtjänst?
Mejla webbshop@myrorna.se. Vi svarar inom 72 timmar helgfria vardagar.
Var kan jag läsa mer om Myrornas?
Här kan du läsa mer om Myrorna, om vår organisation och hur alla delar av vår verksamhet fungerar, liksom ta del av våra årliga hållbarhetsrapporter. I hållbarhetsrapporterna redovisar vi bland annat hur mycket vi samlar in, hur stor del av det insamlade vi säljer i våra butiker och hur stort vårt ekonomiska överskott till Frälsningsarméns arbete för människor i utsatthet är.